Symbole elektryczne
m***@wp.pl
2007-06-04 19:13:40 UTC
Witam,

Poszukuje symboli elektrycznych - obrazkow, wektorow. To co do tej
pory
udalo mi sie zlokalizowac to sa platne biblioteki, a ja potrzebuje
kilka -
moge sobie przerysowac.
Co wazne: musza byc opisy: czyli rysunek i opis co to jest :).
Gdzie takowe moge znalezc?
Z gory dziekuje za podpowiedzi.

Pozdrawiam
Michal
ZeN
2007-06-04 19:31:02 UTC
Post by m***@wp.pl
[...]
google ci wyłączyli....?!
masz leniuszku:
http://www.edw.com.pl/ea/symbole.html

jak byś potrzebował całego darmowego CADa, to jest tu:
http://www.alibre.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=71&Itemid=175&gclid=CLCU5byYw4wCFQVBZwodRhMsGg

ZeN
Tomasz Nowicki
2007-06-05 06:41:21 UTC
Post by ZeN
http://www.edw.com.pl/ea/symbole.html
Super. A może wiesz też, gdzie można znaleźć symbole elektryczne używane
w opisach technicznych? Np. "220V~" (Tylda to akurat drobiazg, choć w
tym miejscu powinna być odpowiednia falka, nie mam natomiast symbolu
źródła prądu stałego)

T.
ZeN
2007-06-05 20:53:49 UTC
Post by ZeN
[...]
nie kapuje... przecież tu masz chyba wszystko.... kliknij na "źródła
napięcia"
http://www.edw.com.pl/ea/znip.html#zudef

...masz tu chyba wszystkie sposoby oznaczenia

- ten symbol z sinusoidą to żródło zmiennego napięcia, z minusem - żródło
stałego

przeglądnij "menu" na tej stronie...
Tomasz Nowicki
2007-06-06 11:55:44 UTC
Post by ZeN
nie kapuje...
...a no, nie kapujesz ;)
Post by ZeN
...masz tu chyba wszystkie sposoby oznaczenia
ale na schematach elektrycznych, a ja pytałem o symbole stosowane _w_
_tekście_ (np. opisach technicznych, tabelach etc.) i nawet podałem
przykład dla prądu zmiennego

T.
richo nazca
2007-06-06 12:43:45 UTC
Post by Tomasz Nowicki
ale na schematach elektrycznych, a ja pytałem o symbole stosowane _w_
_tekście_ (np. opisach technicznych, tabelach etc.) i nawet podałem
przykład dla prądu zmiennego
Masz na myś font z takimi symbolami?
richo
Tomasz Nowicki
2007-06-06 13:03:06 UTC
Post by richo nazca
Post by Tomasz Nowicki
ale na schematach elektrycznych, a ja pytałem o symbole stosowane _w_
_tekście_ (np. opisach technicznych, tabelach etc.) i nawet podałem
przykład dla prądu zmiennego
Masz na myś font z takimi symbolami?
Bynajniej, choć może by się do czegoś przydał. Chodzi mi o to, że
potrzebuję symboli stosowanych w opisach tekstowych urządzeń
elektrycznych - np. prąd zmienny oznacza się falką, którą zwykle
zastępuje się po prostu tyldą, a prąd stały - poziomą kreską z kropkami
ponad nią bodajże. NIE chodzi mi o symbole stosowane do rysowania
SCHEMATÓW elektrycznych

T.
ZeN
2007-06-06 16:43:10 UTC
Post by Tomasz Nowicki
...a no, nie kapujesz ;)
pytałem o symbole stosowane _w_ _tekście_ (np. opisach technicznych,
tabelach etc.) i nawet podałem przykład dla prądu zmiennego
Zapytaj na: pl.misc.elektronika

ale jak bym w tekście napisał: AC dla zmiennego i DC dla stałego... :)

Ps. oglądnij jakiś multimetr (miernik)...

ZeN
Tomasz Nowicki
2007-06-06 18:19:09 UTC
Post by ZeN
ale jak bym w tekście napisał: AC dla zmiennego i DC dla stałego... :)
Ja także, ale w angielskim, bo po polsku to nie jest :|
Post by ZeN
Ps. oglądnij jakiś multimetr (miernik)...
Wiem, wiem, made in PRCh, printed NKW, przedstawiciel w Polsce Bazar
Distribution Unlimited ;)
Wybacz, ale takie rady przypominają mi (z zachowaniem oczywiście
proporcji) sugestie w stylu "no zobacz, połowa kolesiów leży uwalona w
trzy d..., a ty cięgiem trzeźwy jak świnia" ;)

T.
ZeN
2007-06-06 18:46:36 UTC
Post by Tomasz Nowicki
Post by ZeN
[...]
nie każę Ci przecież oglądać chińszczyzny z bazaru ...
tylko zobacz na ofertę sklepów internetowych gdzie sprzedają profesjonalny
sprzęt... często są tam zdjęcia i dane techniczne... czy może wolisz żebym
szukał za Ciebie?

ZeN
Tomasz Nowicki
2007-06-08 08:15:20 UTC
Post by ZeN
[...]
Pewnie, że fajnie by było ;D
Nie o to chodzi - w wątku pojawił się link do symboli schematowych, a ja
zapytałem BTW, czy ktoś przypadkiem nie ma linku do symboli stosowanych
w tekstach. Nie ma, to nie, może kiedyś na nie trafię, nie zależy od
tego moja kariera :). Pozostały ruch na łączach, to było prostowanie
nieporozumień

T.