Skrypt do Illustratora
Kolorowy
2008-02-03 14:25:13 UTC
Szukam Skryptu do Illustratora usuwającego nadruki koloru białego w
każdej nowo otwartej pracy.
W pracy mieliśmy już X reklamacji bo klisze zostały naświetlone z z
plików w których jakaś bystra osoba z agencji nadała nadruk białemu.
Skrypt może być płatny bo tak czy inaczej będzie płacić firma nie
ja.Szukałem tego na rożnego rodzaju stronach ale niestety ciężko coś
takiego znaleźć
Zbyszek Czapnik
2008-02-03 16:09:02 UTC
http://rwillustrator.blogspot.com/2007/02/white-overprint-detector.html

Zbyszek Czapnik
gucio
2008-02-03 17:35:24 UTC
Post by Zbyszek Czapnik
Post by Kolorowy
Szukam Skryptu do Illustratora usuwającego nadruki koloru białego w
każdej nowo otwartej pracy.
http://rwillustrator.blogspot.com/2007/02/white-overprint-detector.html
Mac only ;-)
g u c i o
Zbyszek Czapnik
2008-02-03 18:14:09 UTC
Post by gucio
Post by Zbyszek Czapnik
Post by Kolorowy
Szukam Skryptu do Illustratora usuwającego nadruki koloru białego w
każdej nowo otwartej pracy.
http://rwillustrator.blogspot.com/2007/02/white-overprint-detector.html
Mac only ;-)
Ale pytający nie podał platformy. ;-)
Poza tym obecnie każdy Mac to PC (tyle, że z domyślnie
niezainstalowanymi Windowsami). ;-)

Zbyszek Czapnik
Myjk
2008-02-04 11:37:53 UTC
Post by Zbyszek Czapnik
Poza tym obecnie każdy Mac to PC
Nie bluźnij. :>
--
Pozdor Myjk | myjkel[at]op[.]pl | GG 667259
..:: FAQ grupy dyskusyjnej pl.comp.dtp ::..
........:: http://emide.pl/linki ::........
Zbyszek Czapnik
2008-02-04 11:47:11 UTC
Post by Myjk
Post by Zbyszek Czapnik
Poza tym obecnie każdy Mac to PC
Nie bluźnij. :>
Znaczy mam Windowsy z MacBooka Pro odinstalować? ;-)

Zbyszek Czapnik

PS Jak odinstaluję to sobie nie pogiercujemy w Quaka.
Zostanie nam tylko robienie Ctrl+C i Ctrl+V... a nawet gorzej
trzeba będzie jabola z Ctrl przemapować.
Myjk
2008-02-04 13:43:06 UTC
Post by Zbyszek Czapnik
PS Jak odinstaluję to sobie nie pogiercujemy w Quaka.
O, a którego? ;) Jakby coś, to zapraszam
wieczorną porą na mały-ciasny-ale-własny,
dedykowany serwerek Q2... :)
........:: http://emide.pl/linki ::........
Giecze
2008-02-04 23:51:40 UTC
Post by Myjk
Post by Zbyszek Czapnik
PS Jak odinstaluję to sobie nie pogiercujemy w Quaka.
O, a którego? ;) Jakby coś, to zapraszam
wieczorną porą na mały-ciasny-ale-własny,
dedykowany serwerek Q2... :)
O, klasyka! Ale na tej grupie to tylko CTF :P Idę na to!

Grzegorz
igoR szczurka
2008-02-09 17:55:31 UTC
Post by Zbyszek Czapnik
PS Jak odinstaluję to sobie nie pogiercujemy w Quaka.
O, a którego? ;) Jakby coś, to zapraszam wieczorną porą na
mały-ciasny-ale-własny, dedykowany serwerek Q2... :)
O, jakbyś się skusił na UrbanTerror (dawniej Q3A), to zapraszamy do
ekipy ;)
igoR szczurka |'_> FAQ grupy pl.comp.dtp
@ gmail com / | http://dtp.art.pl
---=============\___DD GG:5239818 / Skype:igor_sz
Juzek
2008-02-04 16:51:19 UTC
Post by Zbyszek Czapnik
Post by Myjk
Post by Zbyszek Czapnik
[...]
Qrcze to ty windowsa na Macu postawiłeś;>
A miałem Cię za porządnego człowieka;-D

pozdrawiam
Juzek

P.S. Może tak byś na maile odpowiadał;>
Kolorowy
2008-02-04 17:30:26 UTC
MaC oczywiście.
Dzięki za pomoc :)
Zbyszek Czapnik
2008-02-04 17:47:25 UTC
Post by Juzek
Qrcze to ty windowsa na Macu postawiłeś;>
A miałem Cię za porządnego człowieka;-D
We drugą stronę sie nie da :-( (na razie)
Post by Juzek
P.S. Może tak byś na maile odpowiadał;>
Moja kulpa! :-(

Zbyszek Czapnik
InDesign Scripts
2008-02-04 18:32:27 UTC
Post by Zbyszek Czapnik
Post by Juzek
Qrcze to ty windowsa na Macu postawiłeś;>
A miałem Cię za porządnego człowieka;-D
We drugą stronę sie nie da :-( (na razie)
da sie ;)

robin
--
Skrypty do AdobeFamily
www.adobescripts.pl
Skype: AdobeScripts
Radio Erewan
2008-02-04 19:36:57 UTC
Post by Zbyszek Czapnik
We drugą stronę sie nie da :-( (na razie)
Co się ma nie dać, jak się da? Z utęsknieniem czekam jednak oficjalnego
otwarcia OSX na cały rynek PC. To będzie trzęsienie ziemi! Niepowodzenia z
najnowszym ultralightem Apple i kulawość Visty dają szansę na szybszy taki
obrót sprawy.

Radosław "Radio Erewan" Przybył; http://www.fotosite.pl
Juzek
2008-02-04 19:58:24 UTC
Post by Radio Erewan
Post by Zbyszek Czapnik
[...]
Pozdrawiam
Podpisuję sie pod tym co powiedziałeś obiema ręcyma, jak to za mało to i
nogyma;-D

pozdrawiam
Juzek
Zbyszek Czapnik
2008-02-04 20:51:26 UTC
Post by Juzek
Podpisuję sie pod tym co powiedziałeś obiema ręcyma, jak to za mało to i
nogyma;-D
Ale to niemożliwe! Mały miękki ma technologię Plug&Pray której jabcoki
nie mają. W krainie Jaboli wychodzą może ze 3-4 modele kompów rocznie a
reszta świata samych płyt głównych ma kilkaset rocznie... O tysiącach
kart PCI, PCI-E i innych nie wspominając. Daje to tyle możliwych
wynikowych rozwiązań, że pomimo sympatii dla ogryzków pomysł z
uwolnieniem OSX jest praktycznie nierealny.

Zbyszek Czapnik
Radio Erewan
2008-02-04 21:14:58 UTC
Post by Zbyszek Czapnik
Post by Juzek
[...]
OSX rusza już teraz na dosyć szerokiej gamie platform PC. Zauważ też, że
producenci chipsetów i grafiki dostarczają własne sterowniki do Windows i
rzadko kiedy warto pozostawać przy tym, co Windows oferuje "z pudełka".
Jak dla mnie to jest tylko decyzja polityczna, co prawda różnie może być w
przyszłości, ale w świetle ostatnich "sukcesów" MS, w przeciągu pół roku do
roku to by było świniobicie.

Radosław "Radio Erewan" Przybył; http://www.fotosite.pl
PanBocian
2008-02-04 21:35:22 UTC
Post by Radio Erewan
OSX rusza już teraz na dosyć szerokiej gamie platform PC. Zauważ też, że
producenci chipsetów i grafiki dostarczają własne sterowniki do Windows i
rzadko kiedy warto pozostawać przy tym, co Windows oferuje "z pudełka".
To raz, a po drugie - jądro MacOSX to przecież prawie FreeBSD;
niektórzy producenci sprzętu już teraz robią sterowniki pod Linuxa i
inne systemy niewindziane. Pozostałych mogłaby zmusić sytuacja na
rynku.

Maciej "Bocian" Przepióra
Radio Erewan
2008-02-04 21:43:02 UTC
Post by PanBocian
[...]
ATSD mamy 2 platformy procesorowe, dwie/cztery platformy graficzne które w
sumie zapełniają 95% rynku PC. Nie jest to wielkie wyzwanie dogadać się z
tymi czterema producentami. Tylko problem z zachowaniem tajemnicy.

Radosław "Radio Erewan" Przybył; http://www.fotosite.pl
Juzek
2008-02-05 09:58:49 UTC
Post by Zbyszek Czapnik
Post by Juzek
[...]
Nie do konca masz racje, OSX jak to zauwazyl PanBocian jest oparty na
FreeBSD, a on jest dosc mocno kompatybilny, przepisanie sterownikow dla
poszczegolnych podzespolow pod inna powloke raczej nie bedzie stanowilo
problemu;)

pozdrawiam
Juzek
Zbyszek Czapnik
2008-02-05 11:26:48 UTC
Post by Juzek
[...]
PanBocian nie zauważył, że jest to tylko częściowe oparcie i nie na
FreeBSD tylko na komercyjnej wersji BSD. A graficzna powłoka OSX to po
prostu PDF... Illustratorem możesz wyedytować choćby przyciski, kształt
okienek dialogowych i inne takie...

Portowanie aplikacji na OSX przebiega kulawo (choćby OpenOffice czy
Skype) a już sterowników to zupełnie...

Dla przykładu nie mam uniweralnego binanie sterownika do skanera Epson
Perfection 1650 Photo i kupa! :-( Jest tylko wersja dla PPC (nie
współpracująca z Photoshopem CS3).

Zbyszek Czapnik
DTP Tolek
2008-02-05 11:44:51 UTC
Post by Zbyszek Czapnik
Dla przykładu nie mam uniweralnego binanie sterownika do skanera Epson
Perfection 1650 Photo i kupa! :-( Jest tylko wersja dla PPC (nie
współpracująca z Photoshopem CS3).
Nie za bardzo rozumiem, o co biega... PPC = PC?
Jeśli tak, to mój hula jak trza (dla dyslektyków: chóla jag cza)

g u c i o
Zbyszek Czapnik
2008-02-05 12:53:16 UTC
Post by DTP Tolek
Nie za bardzo rozumiem, o co biega... PPC = PC?
Jeśli tak, to mój hula jak trza (dla dyslektyków: chóla jag cza)
Niektóre binaria są kompilowane dla procesorów PowerPC (G4, G5) a inne
dla procesorów Intela (Pentium 4, Xeon) a niektóre programy zawierają
binaria dla obu typów procesorów. Jeśli mam MAca z prockiem Intela to
binaria PPC wykonywane sa za pomocą emulatora PPC zwanego Rosetta. Jest
to bardzo duży spadek wydajności a w przypadku sterowników daleko idąca
niekompatybilność. Dlatego mój sterownik dogadywał się z Photoshopem CS2
(który był kompilowany na PPC) ale nie lubi się z Photoshopem CS3
(wersja Intel). :-(

Zbyszek Czapnik
Paweł
2008-02-05 16:19:41 UTC
Dlatego mój sterownik dogadywał się z Photoshopem CS2 (który był
kompilowany na PPC) ale nie lubi się z Photoshopem CS3 (wersja Intel).
:-(
A VueScan?
Jest universal, potrafi zapisać plik dla szopa i zmusić szopa do jego
atumagicznego otwarcia.
Paweł
Zbyszek Czapnik
2008-02-05 17:32:54 UTC
Post by Paweł
[...]
VueScan jest powolnym zewnętrznym programem mającym się nijak do
sterownika Epsona który bardzo lubię. Skanuję z poziomu Photoshopa CS2 i
jakoś znoszę przesiadkę na CS3 ale Jakbym miał skanowac zewnętrznym Vue
Scanem.... :-( Nie bardzo...

Zbyszek Czapnik
Paweł
2008-02-05 17:44:46 UTC
ale Jakbym miał skanowac zewnętrznym Vue Scanem.... :-( Nie bardzo...
Twój wybór.
VS na Intela wcale nie jest taki wolny. Znacznie bardziej go wolę od
softu Nikona, Minolty (do filmów) i Agfy do DuoScana.
Paweł
igoR szczurka
2008-02-09 18:05:25 UTC
Post by Radio Erewan
Z utęsknieniem czekam jednak oficjalnego
otwarcia OSX na cały rynek PC. To będzie trzęsienie ziemi!
Trzęsieniem może się okazać raczej przeportowanie Adobe na Linuksa.
Będziemy mieli okazję zobaczyć jak bardzo spektakularnie dostaną w tyłek
zarówno Apple jak i MS. (Ale ich marketing pewnie szybko coś "modnego" na
to zaradzi) :)
---=============\___DD GG:5239818 / Skype:igor_sz
Marek Włodarz
2008-02-10 00:19:09 UTC
Post by igoR szczurka
Post by Radio Erewan
[...]
Problem w tym, że Adobe się do tego jakoś nie przymierza. Owszem, był
moment, że testowali FM dla Linuxa (sam, choć FM jest dla mnie czymś
obcym, brałem w tym udział), ale potem wycofali się z tego. Znaczy
były dwie fazy beta testów, a potem - szlus, rezygnujemy,
przepraszamy, wersji handlowej NIE będzie. Potem chodziły wieści o
"Photoshop for Linux" - też się zapisałem, ale nawet do etapu
betatestów nie doszło.

Microsoft ma za dużo pieniędzy? :>

IBM wspierający RedHata i Novell (Suse) mają - każdy z osobna -
więcej kasy, niż Apple (a i pewnie Adobe też) mogłoby sobie wymarzyć.
To musiała być interwencja MS, by Adobe się z tego wycofało...

Pozdrawiam,
Marek W.
--
FAQ grupy pl.comp.dtp: http://dtp.art.pl/
Lista mirrorów: http://emide.neostrada.pl
Stanisław Lem.
igoR szczurka
2008-02-10 00:41:33 UTC
IBM wspierający RedHata i Novell (Suse) mają - każdy z osobna - więcej
kasy, niż Apple (a i pewnie Adobe też) mogłoby sobie wymarzyć. To
musiała być interwencja MS, by Adobe się z tego wycofało...
A może to tylko zwykła, chłodna (choć niekoniecznie rozsądna) kalkulacja
rynkowa? Przecież wciąż procent "graficznych" rozwiązań linuksowych jest
na tyle nikły, że jakiś 'księgowy' w Adobe uznał, że się to nie
kalkuluje...?
Bo jeśli tak, to wówczas szanse rosną wraz z ciągłą popularyzacją
zastosowań 'nieserwerowych' - a pierwszy duży wydawca komercyjnego
oprogramowania który się przełamie - poruszy lawinę.
---=============\___DD GG:5239818 / Skype:igor_sz
Marek Włodarz
2008-02-10 00:56:44 UTC
Post by igoR szczurka
[...]
Może. Ale na razie się na to nie zanosi.

Pozdrawiam,
Marek W.
Stanisław Lem.
Radio Erewan
2008-02-10 17:07:59 UTC
Post by igoR szczurka
[...]
Marek już pisał o tym, że na L. to się im nie spieszy. W czasie
eksperymentów z L. @ pisał chyba o tym, że Adobe było o krok od zrobienia
własnego dedykowanego OS. I to może zaboleć innych, choć ja wolę otwarcie
OSX na szeroki rynek, jak stawianie specjalengo kompuera/partycji na
produkty Adobe.

Radosław "Radio Erewan" Przybył; http://www.fotosite.pl
InDesign Scripts
2008-02-03 19:25:39 UTC
Post by Kolorowy
[...]
zapraszam na priv

robin
--
Skrypty do AdobeFamily
www.adobescripts.pl
Skype: AdobeScripts
Radosny
2008-02-03 21:04:08 UTC
Post by Kolorowy
Szukam Skryptu do Illustratora usuwającego nadruki koloru białego w
każdej nowo otwartej pracy.

Wystarczy kilka kliknięć.
1. Zaznacz dowolny biały obiekt (możesz go tymczasowo narysować).
2. Zaznacz --> jednakowe --> kolor
3. Patrzysz czy pojawi się szary ptaszek w atrybucie Nadruk wypełniania.
Jeśli tak, to klikasz w niego dwukrotnie.

To samo dla obrysów.
Radosny
Juzek
2008-02-03 21:16:40 UTC
Post by Kolorowy
Post by Kolorowy
[...]
Sorrki, ale Twój nick mówi sam za siebie LOL
W ramach kary podeślę Ci 5300 plików do przeklikania;]
Kolorowy wie jak to zrobić, a chodzi mu o automatyzację czynności;>

pozdrawiam
Juzek
Paweł
2008-02-03 21:35:28 UTC
Post by Juzek
Kolorowy wie jak to zrobić, a chodzi mu o automatyzację czynności;>
Jestem cieńki w AI, ale nie można tego oskryptować właśnie z jego poziomu?
Paweł
Piotr Żebrowski
2008-02-04 01:10:49 UTC
Post by Paweł
Post by Juzek
Kolorowy wie jak to zrobić, a chodzi mu o automatyzację czynności;>
Jestem cieńki w AI, ale nie można tego oskryptować właśnie z jego poziomu?
haha na macu z automatora pewnie sie da ;)

Piotr Że
Radio Erewan
2008-02-04 02:13:05 UTC
Post by Kolorowy
[...]
Ktoś radził już macowego prawie gotowca, ale warto zauważyć, że paleta
Actions pozwala odpalić dowolną akcję wsadowo. Nie robiłem takiego
eksperymentu, ale wydaje mi się, że da się zrobić zamianę białych
overpintów minimalnym nakładem sił i środków.

Radosław "Radio Erewan" Przybył; http://www.fotosite.pl
Radio Erewan
2008-02-04 02:40:42 UTC
Post by Radio Erewan
[...]
Jak by się komuś chciało sprawdzić, to tu:
http://www.fotosite.pl/pub/overprinty.aia leży akcja dla CS3 (czy to działa
na macu?).
Akcja prosta. Raczej demonstrator możliwości, jak wyczesane rozwiązanie. Z
wad:
Nie zmieni atrybutu obiektów zablokowanych i zablokowanych warstw.
Skasuje na koniec wszystkie obiekty, których notatka brzmi "Umaguma".

Radosław "Radio Erewan" Przybył; http://www.fotosite.pl
Przemek Muszynski
2008-02-04 07:48:03 UTC
Podłączając się do wątku, czy ktoś ma gotową regułkę do wykrywania
nadruku białego używając preflight w acrobacie?
Grzegorz Staniak
2008-02-10 13:40:56 UTC
Post by igoR szczurka
Post by Zbyszek Czapnik
[...]
A idź. Ostatnio pobrałem, spróbowałem, i jedyny raz kiedy nie padłem martwy
sekundę po wystawieniu nosa za drzwi to kiedy wlazłem na serwer na którym
byłem jedynym graczem...

GS
Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>
igoR szczurka
2008-02-10 22:27:11 UTC
Post by Grzegorz Staniak
Post by igoR szczurka
Post by Zbyszek Czapnik
[...]
E,tam. Dzielnym być trza, drugi raz spróbować. Potem jakoś idzie :)
---=============\___DD GG:5239818 / Skype:igor_sz
Grzegorz Staniak
2008-02-10 22:33:31 UTC
Post by igoR szczurka
Post by Grzegorz Staniak
Post by igoR szczurka
[...]
Od czasu do czasu próbuję... Od wielkiego dzwonu udaje mi się przebiec parę
kroków za drzwiami, przyczaić się za czymś i zginąć dopiero po wystawieniu
nosa zza tego czegoś ;)

GS
Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>
Grzegorz Staniak
2008-02-11 07:31:09 UTC
Post by Grzegorz Staniak
Post by igoR szczurka
Post by Grzegorz Staniak
Post by igoR szczurka
[...]
Dzisiaj w nocy popróbowałem mniej zatłoczonych serwerów i po raz pierwszy
w deathmatchu per saldo zarobiłem punkty dla drużyny... To gdzie macie tę
ekipę, jeśli się nie boisz gry z żółtodziobem? ;)

GS
Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>
igoR szczurka
2008-02-11 10:21:44 UTC
Post by Grzegorz Staniak
Dzisiaj w nocy popróbowałem mniej zatłoczonych serwerów i po raz
pierwszy w deathmatchu per saldo zarobiłem punkty dla drużyny... To
gdzie macie tę ekipę, jeśli się nie boisz gry z żółtodziobem? ;)
:)
Skype (lub GG) z podpisu, by tu nie ciągnąć.

Co jakiś czas gdy nas przyciśnie ;) zdzwaniamy się wieczór na jakims
miłym publicznym, serwerku. W razie potrzeby - własny ohasłowany.
---=============\___DD GG:5239818 / Skype:igor_sz